Fizikaversenyen jártak diákjaink

2025. március 20-án szervezték meg Jászberényben a Holló András Fizikaverseny döntőjét. Iskolánkból több diák is szép eredményt ért el. Ezek a következők:

Csóka Ármin 11.b osztályos tanuló a 11. évfolyamosok között mindössze 1 ponttal lemaradva II. helyezett lett.
Csóka Noel 12.b-s a 12. évfolyamosok között 6. helyezést ért el.
Bán Bence 10.b-s 10. évfolyamosok között 9. helyezést szerzett.
Bathó Márk 11.b-s és Antóci Tamara 10.b-s tanulók is szépen helytálltak, ők erős középmezőnyben végeztek.

Büszkék vagyunk rájuk. Köszönjük felkészítő tanáruknak Balla Zsuzsának a munkáját.

Frankenstein

2025. március 12-én Bozsik Tünde és Lehoczki Anikó tanárnők szervezésében újra egy fantasztikus angol nyelvű színházi előadás részesei lehettünk Budapesten az Uránia filmszínházban. Néhányan már voltunk a novemberi előadáson (Christmas Carol), az is nagyon tetszett nekünk, de ez a darab felülmúlta minden várakozásunkat, és nagyon várjuk a színtársulat jövő évi programjait.

Read More

Kirándult a12.d

A végzős osztálykirándulásunkon Szerbiába utaztunk. Szabadkán töltöttünk egy napot, ahol meglátogattuk a Kosztolányi Dezső Tehetséggondozó Gimnáziumot. Nagy élmény volt hallani az iskolájukról, megismerkedni a diákokkal. Az iskola egyik tanára megmutatta nekünk a város látványosságait: a szecesszió jegyeiben épült városházát, színházat és a zsinagógát. Tanulságos városnéző séta volt, mely során elmélyíthettük tudásunkat a város történetéről. A sétánk végén az 1848-as eseményekre emlékezve megkoszorúztuk a szabadkai Kossuth szobrot.

Köszönjük a Rákóczi Szövetségnek a támogatást, hogy az utunk megvalósulhatott.

Dóczi Johanna

  • márc, pén, 2025

Indulnak az országos mérések

Tisztelt Szülők! Kedves Diákok! Kedves Kollégák!

A tanév rendje szerint a 2024/2025-ös tanévben is digitális formában kerül sor az országos mérésekre.
Tavasszal, a 12. évfolyamos diákok kivételével minden osztály részt vesz az online méréseken.

A mérésekkel kapcsolatos fontosabb információk: Read More

  • márc, pén, 2025

Ideiglenes felvételi jegyzék 2025/2026

Tisztelt Szülők, Gondviselők! Kedves Felvételiző Diákok!

A dzóbeli felvételi meghallgatások után elkészítettük minden egyes képzési típusunkra a ideiglenes felvételi jegyzékünket, melyet az alábbi linkeken lehet elérni.

Fontos, hogy a sorrendet a megadott és elért eredmények alapján határoztuk meg. A tanulók közül sokan több tagozatra (osztályba), illetve más iskolákba is jelentkeztek. Így most is lesznek olyanok, akik több rangsorban szerepelnek, végül azonban csak egy helyre nyerhetnek felvételt. Ezzel a mögöttük állók rendre előrelépnek egy-egy hellyel. Ha például egy 15 fővel meghirdetett tagozat esetén valakit most a 41. helyre rangsoroltunk, akkor lesznek olyan diákok, akik egy másik tagozatunkra vagy egy másik intézménybe is felvételt nyertek. Így a 41. hely valójában sikeres felvételt is eredményezhet. A rangsorban hátrébb lépni nem lehet, tehát ha valaki például a 19. helyen áll egy 30 fősre tervezett osztály rangsorában, akkor ő biztosan felvételt nyer.

Hat évfolyamos képzés:
7001 tagozat: „b” osztály

Négy évfolyamos képzés:
„a” osztály:
9011 tagozat: gazdasági képzés
9012 tagozat: digitális kultúra képzés
„c” osztály:
9021 tagozat: aladó angol nyelvi képzés
9022 tagozat: kezdő német nyelvi képzés

Vendégünk volt Bősze Ádám

Bősze Ádám „magyar zenetörténész, zenei antikvárius, rádiós műsorvezető, a Magyar Antikváriusok Egyesületének elnöke, több kulturális rendezvény és zenei közvetítés moderátora”- a Wikipédia szerint. Ennél több: szívén viseli a zenekultúra ügyét (nyitott minden műfajra, leginkább a komolyzenére), legyen az kulturális műsor, könyvbemutató, saját antikváriumában éneklés vagy performansz, a Literatúráért való „komoly” ki- és helytállás, amúgy meg van egy utazási láz: https://adambosze.com/utazasi-laz/ . Utazik, tömegközlekedéssel , Magyarországon és más országokba, mindenhol a zene fontosságát „emeli ki”, ami életünk része, hisz’ „A zene az kell, mert körülölel”- mi lenne enélkül?! (Az ember, amióta ember, mindig „dúdol(t)”.) Ez egy olyan érzelmi hatás, amit senki nem tud elengedni „a füle mellett”, legyen az akármilyen is.

Read More

  • márc, hét, 2025

Március 15-i megemlékezés

Minden évben megemlékezünk az 1848-49-es szabadságharc márciusi eseményeire. És mint mindig, ebben az évben is a helyi Halászy Károly Általános Iskola tanulói adták a műsort. A teljes negyedik évfolyam vett részt a műsorban, mely színvonalában méltó volt az ünnephez. Köszönjük a felkészítő tanárok áldozatos munkáját és köszönjük a diákok szép előadását.

Iskolavezetés Read More

  • márc, csü, 2025

Iskolai angol nyelvi versenyek eredményei

Két versenyt hirdettünk meg iskolánk angol nyelvet tanuló diákjai számára, november-december táján zajlottak a quizversenyek, januárban és februárban a Memorable Dates fordulói.

A Kahoot quiz verseny témája a Halloween és a Karácsony volt. Minden csoportból a legtöbb ponttal rendelkező diákokat pontszámaik alapján rangsoroltuk 2 kategóriában. A főnyelvi tanulók és 7.-8. osztályosok, valamint másodnyelvesek közül az első három helyezettet jutalmaztuk.

Read More

  • márc, pén, 2025

Szóbel elbeszélgetés – 2. pótnap

Tisztelt Szülők! Kedves Felvételiző Diákok!

2025. március 10-én 13:00-tól várjuk azokat a diákokat, akik a 9021 emelt óraszámú haladó angol képzésünkre jelentkeztek, de még nem vettek részt szóbeli elbeszélgetésen.

Ezen a linken találhatják meg azon diákok oktatási azonosítóját, akiket ezen a napon várunk.

Iskolavezetés

  • márc, csü, 2025

Kommunista diktatúra emléknapja

Iskolánkban második éve a Nemzeti Emlékezet Bizottságának (https://neb.hu/hu ) munkatársai tartanak előadást az emléknap alkalmából, idén Arató György (https://neb.hu/hu/tag/Arat%C3%B3%20Gy%C3%B6rgy) , tudományos titkár, anekdotára felépített óráján vehettek részt a 11-12. évfolyamos diákok.

Az alaptörténet szerint egy kutató érkezett egy Abaúj megyei faluba, a ’80-as években, hogy halál- gyászfeldolgozás témakörében kutasson. Jóvá lehet- e tenni a veszteséget? Mit jelent az egyéni, személyes és a közösségi élmény? Lehet- e erről a Kádár- korszakban beszélni, mely családokat, hogyan „viselt meg” (mindaz, ami a 20. század történelmi eseményeinek következménye: Trianon, a háborúk, ’56, a gulyás kommunizmus, a legvidámabb barakk- elnyomó rendszerek hatásai, amikor a vallási, lelkiismereti kérdés „másodrendű”)?

Read More

Ócsai Bolyai János Gimnázium
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.