SAME World projekt

Lezárult a Same World oktatási jó gyakorlatainak nemzetközi versenye melyben olyan kreatív módszereket, innovatív projektmunkákat, izgalmas tanórákat kerestek, amik a globális felelősségvállalásra nevelnek. A magyar kontextusban a szegedi Tisza-parti Általános Iskola és az ócsai Bolyai János Gimnázium gyakorlatait találta legjobbnak a szakértőkből álló zsűri. A szegedi iskola és az ócsai gimnázium tanárai egész tanéven át tartó környezeti és társadalmi érzékenyítő programot valósítottak meg a diákjaikkal.

2017. október 24. és 27. között jártunk a SAME World projekt nemzetközi konferenciáján Sintrában (Portugália). A konferencián tizennégy országból voltak jelen a Same World oktatási jó gyakorlat versenyének győztesei. Magyarországról öten vettünk részt: Tarján Edina és Végh Anna az Artemisszió Alapítványtól, Éger Gyöngyi tanárnő az ócsai Bolyai János Gimnáziumból, Ceglédi Anna tanárnő a szegedi Tisza-parti Általános Iskolából, valamint Simonyi István az Emberi Erőforrások Minisztériumából. A két napos konferencián érdekes és sokszínű előadások voltak a környezeti igazságosság témában és nemzetközi jó gyakorlatokat ismerhettünk meg.

2017. 11.24-én a 8. osztály részt vett egy globális környezeti és társadalmi problémákkal kapcsolatos foglalkozáson egy brazil önkéntes vezetésével. A Same World projektben kifejlesztett (Im)perfect future nevű online játék fiataloknak, diákoknak készült. A játék során a diákok egy időutazáson vesznek részt. 2099-et írunk, amikor a Föld szinte élhetetlenné vált a klímaváltozás és erőforrások túlfogyasztása miatt. De kifejlesztettek egy időgépet, amelynek segítségével a játékos vissza tud menni az időben és megváltoztathatja a körülményeket: hathat az emberekre, hogy tudatosabban éljenek és felelős döntéseket hozzanak a mindennapokban. Különböző kontinensekre lehet utazni, ahol valamilyen környezetvédelemhez köthető problémára – legyen az hulladékkal, mobiltelefonnal, vagy erdőirtással kapcsolatos – kell megoldást találni.

Éger Gyöngyi